fb-pixel

Daňové aspekty výdavkov na reklamné predmety

Výdavky na reklamné predmety

Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za jeden predmet. Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.

Reklamným predmetom sú aj

  • tabakové výrobky (do sumy nepresahujúcej 17 eur za jeden výrobok), ale iba u daňovníka, u ktorého je výroba tabakových výrobkov hlavným predmetom činnosti,
  • víno (do sumy nepresahujúcej 17 eur za jeden predmet),  najviac však vo výške 5 % z vykázaného základu dane daňovníka za príslušné zdaňovacie obdobie, okrem daňovníka, u ktorého je výroba vína hlavným predmetom činnosti; u daňovníka, u ktorého je výroba vína hlavným predmetom jeho činnosti sa považuje poskytnutie vína z vlastnej produkcie ako reklamného predmetu za daňový výdavok v neobmedzenej výške, pričom podmienka reklamného predmetu neprevyšujúceho sumu 17 eur musí byť dodržaná,
  • ostatné alkoholické nápoje z vlastnej produkcie (okrem vína), ale iba u daňovníka, u ktorého je výroba alkoholických nápojov hlavným predmetom činnosti, ak ide o predmety nepresahujúce sumu 17 eur.

Vínom sa rozumie alkoholický nápoj definovaný v § 4 ods. 3 zákona č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov v znení neskorších predpisov, a to

  • tiché víno
  • šumivé víno
  • tichý fermentovaný nápoj
  • šumivý fermentovaný nápoj

Za reklamný predmet sa nepovažujú darčekové reklamné poukážky!

Fyzická osoba, ktorej hlavným predmetom činnosti je výroba akýchkoľvek alkoholických nápojov (vrátane vína), môže uplatniť do daňových výdavkov ako reklamný predmet víno, ktoré obstaral od iných osôb v hodnote do 17 eur za jeden predmet, len do výšky 5 % zo základu dane za príslušné zdaňovacie obdobie.

Fyzická osoba, u ktorej nie je výroba vína hlavným predmetom činnosti, a ktorá zaúčtuje (zaeviduje) do daňových výdavkov sumu výdavkov na víno ako na reklamné predmety presahujúcu 5 % z vykázaného základu dane, upraví základ dane v daňovom priznaní k dani z príjmov prostredníctvom položky zvyšujúcej základ dane (znižujúcej stratu).

Základom dane (čiastkovým základom dane) sa rozumie základ dane zistený podľa § 17 až 29 zákona o dani z príjmov ešte pred jeho úpravou o

  • pripočítateľnú položku u sponzora, ktorý nevykázal základ dane, aby si sponzorské mohol ponechať v daňových výdavkoch (§ 17 ods. 19 písm. h)
  • pripočítateľnú položku v prípade uplatnenia ročného odpisu pri osobnom automobile so vstupnou cenou 48 000 eur a viac, ak nebola vykázaná stanovená výška základu dane (§ 17 ods. 34)
  • pripočítateľnú položku, ak nebola vykázaná výška základu dane pre uplatnenie celého nájomného za motorové vozidlo so vstupnou cenou 48 000 eur a viac (§ 17 ods. 35)
  • odpočítateľnú položku, ak daňovník splnil podmienky pre uplatnenie paušálnej sumy na každého žiaka v rámci poskytovaného duálneho vzdelávania (§ 17 ods. 37)
  • pripočítateľnú položku, ak daňovník uplatnil v daňových výdavkoch členské príspevky vyplývajúce z nepovinného členstva v právnickej osobe zriadenej na účel ochrany záujmov platiteľa viac ako 5 % zo základu dane (§ 19 ods. 3 písm. n)
  • pripočítateľnú položku, ak mal daňovník uplatnené viac ako 5 % zo základu dane na víno ako reklamný predmet (§ 21 ods. 1 písm. h)

FAQ

Otázka č. 1 – Obstaranie kalendárov
Daňovník s príjmami z podnikania dal vyrobiť 100 ks kalendárov s logom jeho firmy v hodnote 10 eur za jeden kus, ktoré bezplatne odovzdal svojim obchodným partnerom. Výdavky za kalendáre zaúčtoval do daňových výdavkov ovplyvňujúcich základ dane. Má povinnosť zvýšiť základ dane o sumu zaplatenú za výrobu kalendárov?
Odpoveď
Nakoľko sa jedná o reklamné predmety neprevyšujúce sumu 17 eur za jeden predmet, daňovníkovi nevzniká povinnosť zvýšiť základ dane za príslušné zdaňovacie obdobie.

Otázka č. 2 – Obstaranie vína
Daňovník zaoberajúci sa kúpou a predajom elektronického tovaru v maloobchodnej predajni kúpil 100 fliaš vína v hodnote 7 eur za jeden kus, spolu za  700 eur, ktoré poskytol svojim dodávateľom pri príležitosti Nového roka. Môže výdavok na obstaranie vína zahrnúť do daňových výdavkov?
Odpoveď
Ak daňovník vykáže v príslušnom zdaňovacom období základ dane (čiastkový základ dane) minimálne 14 000 eur, môže si sumu 700 eur ponechať v daňových výdavkoch, nakoľko suma 700 eur nepresahuje 5 % z vykázaného základu dane. Ak by daňovník vykázal nižší základ dane, napr. 10 000 eur, potom mu vznikne povinnosť zvýšiť základ dane o rozdiel medzi sumou 700 eur a sumou 500 eur (t. j. 5 % z 10 000), teda o 200 eur.

Otázka č. 3 – Obstaranie alkoholických nápojov
Daňovník s predmetom činnosti stolárska výroba kúpil 20 fliaš vodky v hodnote 13 eur za jeden kus, spolu za 260 eur, ktoré poskytol svojim obchodným partnerom. Môže byť tento výdavok na obstaranie alkoholu súčasťou základu dane z príjmov ako výdavok na reklamné predmety?

Odpoveď
Keďže sa nejedná o daňovníka, u ktorého je výroba alkoholických nápojov predmetom jeho činnosti, nemôže nákup alkoholických nápojov zahrnúť do daňových výdavkov, nakoľko alkoholické nápoje sa nepovažujú za reklamné predmety. 

 

ZDROJ: https://podpora.financnasprava.sk/455390-V%C3%BDdavky-na-reklamn%C3%A9-predmety

Značky

Obrázok značky .
Obrázok značky Adler
Obrázok značky Amuse Plus
Obrázok značky Andre Philippe
Obrázok značky Antonio Miro
Obrázok značky Arctic Zone
Obrázok značky Atlantis
Obrázok značky Authentic
Obrázok značky Avenue
Obrázok značky Aviana
Obrázok značky Avira
Obrázok značky B&C Collection
Obrázok značky BAAGL
Obrázok značky BagBase
Obrázok značky BE O
Obrázok značky Beechfield
Obrázok značky Bellroy
Obrázok značky Black & Blum
Obrázok značky Black + Blum
Obrázok značky Boska
Obrázok značky BrandCharger
Obrázok značky Build your Brand
Obrázok značky Bullet
Obrázok značky California Innovations
Obrázok značky CamelBak
Obrázok značky Camry
Obrázok značky Case Logic
Obrázok značky Charles Dickens
Obrázok značky Cross
Obrázok značky Dopper
Obrázok značky ELEVATE
Obrázok značky Elevate
Obrázok značky Elevate Essentials
Obrázok značky Elevate Life
Obrázok značky Elevate NXT
Obrázok značky Elleven
Obrázok značky Fare
Obrázok značky Ferraghini
Obrázok značky Field & Co.
Obrázok značky Fruit of the Loom
Obrázok značky Gaming Hero
Obrázok značky GearX
Obrázok značky Grundig
Obrázok značky Hauser
Obrázok značky Impact
Obrázok značky IMPRESSION
Obrázok značky iqoniq
Obrázok značky James & Nicholson
Obrázok značky JournalBooks
Obrázok značky K'arst
Obrázok značky Kariban
Obrázok značky KiMood
Obrázok značky Korntex
Obrázok značky Label
Obrázok značky Luxe
Obrázok značky M-Collection
Obrázok značky Mag-lite
Obrázok značky Mantis
Obrázok značky Mark Twain
Obrázok značky Marksman
Obrázok značky Mepal
Obrázok značky Mesko
Obrázok značky midocean
Obrázok značky Motorola
Obrázok značky NEOBLU
Obrázok značky note-it
Obrázok značky Ogio
Obrázok značky Orizons
Obrázok značky Parker
Obrázok značky Parkland
Obrázok značky Payper
Obrázok značky PF Manufactured
Obrázok značky PFM
Obrázok značky Philips
Obrázok značky Premier
Obrázok značky Promodoro
Obrázok značky Regatta Professional
Obrázok značky Result
Obrázok značky Roly
Obrázok značky rOtring
Obrázok značky Rotring
Obrázok značky Russell
Obrázok značky Russell Collection
Obrázok značky Seasons
Obrázok značky Seidensticker
Obrázok značky SENATOR
Obrázok značky Sharpie
Obrázok značky Sheaffer
Obrázok značky Skross
Obrázok značky Slazenger
Obrázok značky SOL's Collection
Obrázok značky Stabila
Obrázok značky STAC
Obrázok značky STEDMAN
Obrázok značky Stedman
Obrázok značky Stilolinea
Obrázok značky Superior SPA
Obrázok značky Swiss Peak
Obrázok značky TEE JAYS
Obrázok značky Teki
Obrázok značky The Gift Label
Obrázok značky The one towelling
Obrázok značky Thule
Obrázok značky Topl
Obrázok značky Ukiyo
Obrázok značky Urban Vitamin
Obrázok značky US Basic
Obrázok značky VICTORINOX
Obrázok značky Victorinox
Obrázok značky Vinga
Obrázok značky Vossen
Obrázok značky Waterman
Obrázok značky Westford Mill
Obrázok značky XD Collection
Obrázok značky XD Design
Obrázok značky XD Xclusive